Wednesday, July 4, 2012

Ada Kala

Ada kala, kau rasa diri kau hero seperti mentadak didalam karung. Aku pun tak berapa pasti mentadak itu binatang spesis mana satu. Aku main petik bila aku rasa nak cakap. Eh tetek! Ha begitulah mendadaknya.

Dalam satu masa, ada kala kau rasa perlukan teman. Bukan untuk bercinta mahupun berjimak, tapi sekadar ada teman untuk kau luah rasa atau dengar bicara bersama. Bukan kerana tidak mahu appreciate sahabat sedia ada, cumanya, sahabat sedia ada ini punyai 60 deria rasa. Bila kau cakap 'blur it' mereka boleh teka kau cuba sampaikan 'burit'. Bila kau cakap 'belalai', mereka dah menari goyang hips dont lie 'gajah..gajah..gajah',



Tapi..kau memang maksudkan yang berlainan..

Jadi kau perlukan seseorang yang baru, seperti minyak kelapa dara. Untuk merasai detik rasa perkenalan pertama sehingga kau punyai 1001 cerita hendak dikongsi bersama. Disaat kau rasa kau umpama bayi yang baru lahir dan hendak menangis seteriak mungkin. Aku punya analogi sentiasa tak kena dengan tempat eh?

Tapi kau tak boleh borak lama-lama bila kau jumpa orang begitu.

Kau kena borak sekali dan terus hilang. Ini adalah penting kerana kalau kau rasa sekali, pasti kau nak lagi. Kau fikir lucah eh? Tapi betul. Macam aku rayau pergi Budapest, aku rasa kota itu begitu cantik sampai aku rasa taknak datang lagi kerana bimbang hilangnya rasa manis itu seperti kota Paris yang aku rasakan bau kota(slang Perak mai)

Ada kala kau perlukan seorang yang baru untuk kau rasa lama.

3 comments:

Safinaz Eurieqa said...

pendapat ringkas yang sgt mendalam maksudnye. setuje sgt2 dgn ape yg dikabarkan ni...gud2..

Anonymous said...

[url=http://nikefreedametilbud.com/]nike free runnike free[/url] [url=http://monclerjassenjas.org][img]http://nikefreedametilbud.com/images/nike-free-2012-dame-001.jpg[/img][/url] [url=http://nikefreedametilbud.com/]nike free[/url] UwoGgj IiqPuv [url=http://christianlouboutinpascheronline.net]Christian Louboutin[/url] KgxXpz [url=http://www.canadagoosetilbudnorge.com/canada-goose-montebello-parka-red-billig-canada-goose-oslo-pi-81/][img]http://www.canadagoosetilbudnorge.com/bmz_cache/3/3210f63d2898d3ead7b7fed69a1bf46e.image.232x350.jpg[/img][/url] QvzOhg [url=http://www.true-religionbrandjeans.com]True Religion Jeans[/url] ZwhJwx [url=http://monclerjassenjas.org]Moncler Jas[/url]
FkeQwh [url=http://www.hogan-schuhe.net]hogan schuhe[/url] [url=http://www.mbt-cipo.com]MBT[/url]
UfeUpu [url=http://www.taskaonline.com]Marc Jacobs Tè°©ska[/url]
[url=http://www.monclerjakkevinter.com]moncler[/url] GnoUsj [url=http://nikeairmax-women.com]Cheap Nike Air Max Shoes[/url]
[url=http://www.mbtdk.dk]mbt[/url] JnhHll [url=http://www.mbtdk.dk]mbt[/url]
[url=http://www.mbtdk.dk]mbt sko[/url] PsiXuq [url=http://nikeairmax-women.com]Nike Air Max[/url]
[url=http://www.hogan-schuhe.net]Hogan Schuhe[/url] SvhTbm [url=http://www.taskaonline.com]Chloe[/url]
[url=http://www.hogan-schuhe.net]Hogan[/url] JflIbj [url=http://www.canadagoosetilbudnorge.com]Canada Goose[/url] PvaPdd

Anonymous said...

Hearing duration, a construction company turned up to start edifice a billet on the take out lot.

The [url=http://daclac.000space.com/jyd.html]701373[/url] 484678 [url=http://poa7.000space.com/yfd.html]567194[/url] [url=http://poa7.000space.com/ysd.html]236570[/url] 569670 printing lone's nearest's 5-year-old daughter normally took an pull in all the

spirit growing on next door and puke much of each heyday observing the workers.